مخلوج

کپی کردن مطالب این وبلاگ بدون لینک به اصل مطلب را به شدت محکوم می‌نمایم

اگر به دنبال آموختن اینترنت به اینجا رسیده‌اید با کمال شرمندگی قصد انجام چنین کاری را ندارم. هدف نوشتن مطلبی در مورد چند ابزار نسبتا ساده است که کمتر دیده‌ام ایرانیان داخل کشور از آنها استفاده کنند در حالیکه لذت و سهولت کار در اینترنت را دوچندان خواهند کرد. و از آنجا که ما ایرانیان انسانهایی هستیم به غایت کوشا، سعی کردم مختصر و مفید قضیه را خلاصه کنم. به ترتیب اهمیت شرح مختصری از هرکدام میدهم:

1. آراس‌اس (RSS)
بعید است تا کنون اسم این مخلوج را نشنیده باشید و احتمالا از ندانستن آنکه چیست نهراسیده باشید. خیلی ساده و در یک جمله این آقای آر‌اس‌اس (ساده‌تر بگویم آقای آر) وظیفه‌ای ندارد جز خبر دادن به شما که بیا و ببین فلان سایت مطالب جدیدی گذاشته است. این فلان سایت را خودتان باید یک بار به آقای آر معرفی کنید و از این به بعد آقای آر نوشته شدن مطلب جدید در آن سایت را به شما خبر می‌دهد.
خوب نیست؟ به جای اینکه شما وقت گرانبهایتان را برای بازدید تک تک سایتهای خبری یا وبلاگها صرف کنید آنها به شما خبر دهند؟ خوب، حالا چطور باید این کار را انجام داد. اول برنامه آقای آر را پیدا (یا دانلود) کنید:

برنامه آقای آر:
برای آقای آر برنامه های زیادی نوشته شده است، مایکروسافت هم یک برنامه آقای آر در خود اینترنت اکسپلورر قرار داده است. ولی برنامه‌ای وجود دارد با نام اسنارفر که کار با آن بسیار ساده است و صرفا برای این کار تولید شده. توصیه میکنم از آن استفاده کنید. این برنامه را میتوانید از این آدرس دانلود نمایید:

اگر از اینترنت اکسپلورر استفاده میکنید:
هنگام دیدن سایتی که امکان صحبت با آقای آر را دارد آیکونی به شکل همین آیکون سمت راست و به همین رنگ در قسمت بالای اکسپلورر دیده می‌شود، روی آن کلیک کنید یک صفحه جدید باز خواهد شد. حالا آدرس این صفحه جدید را از خط آدرس کپی کنید. در برنامه آقای آر دکمه + بزرگی که زیر منوی فایل است را انتخاب و گزینه Feed را انتخاب کنید. آدرسی که کپی کرده بودید در اینجا Paste کنید و دو تا Next ناقابل هم بزنید! تمام.
از این به بعد وقتی مطلب جدیدی در آن صفحه نوشته شود در برنامه آقای آر از آن مطلع خواهید شد، این را دیگر خودتان کشف کنید لطفا!

اگر از فایرفاکس استفاده میکنید:
قضیه عینا همین است با این تفاوت که با زدن آن آیکون نارنجی فایرفاکس منویی به شما نمایش میدهد که میتوانید نام برنامه آقای آر را از آن انتخاب کنید.

*بعضی سایتها و وبلاگها (مثل من) کار را راحت تر کرده اند و یک لینک در خود صفحه قرار داده اند که شما میتوانید با کلیک کردن روی آن این کار را انجام دهید.
* اگر مشکلی در این زمینه داشتید حتما بپرسید تا کمکتان کنم.

Labels: ,