مخلوج

کپی کردن مطالب این وبلاگ بدون لینک به اصل مطلب را به شدت محکوم می‌نمایم



2. فایرفاکس (FireFox)

بیش از نود درصد ایرانیهای داخل کشور از اینترنت اکسپلورر برای گشت و گذار اینترنتی استفاده میکنند. امروز تصمیم دارم مرورگر متفاوتی را به شما معرفی کنم. مرورگری که من تقریبا یک سال است که از آن استفاده میکنم و بدون شک برتر از اینترنت اکسپلورر است، به خصوص اینکه امکان استفاده همزمان از اینترنت اکسپلورر نیز توسط آن فراهم شده است.
من خودم از طرفداران مایکروسافت بودم (و هستم) ولی در این یک مورد تجربه شخصی ام ثابت کرده که مزایای فایرفاکس بیشتر است. مهمترین برتریها (از نظر خودم) را ذکر میکنم:
1. امنیت بیشتر به دلیل منبع باز بودن
2. امکان افزودن قابلیتها جانبی اضافی به سادگی و بدون محدودیت
3. مهمترین امکان جانبی برای من نوارابزار delicious بوده که اینترنت گردی را کاملا به تجربه ای متفاوت تبدیل کرده است (* در مورد این سایت در مطلب بعدی توضیح خواهم داد.)
4. امکان استفاده از سایر نرم افزارها برای آر-اس-اس. در IE شما تقریبا مجبورید با مایکروسافت کار کنید در صورتیکه نرم افزارهای خیلی بهتری برای این کار وجود دارد.
5. امکان استفاده از IE در محیط فایرفاکس!!! بله. شما با نصب فایرفاکس همزمان میتوانید در یک tab صفحه ای رو با فایرفاکس و در tab کنار آن صفحه ای را با IE ببینید. این هم به مدد وجود add-onها در فایرفاکس صورت گرفته است.
6. امکان تغییر ظاهر فایرفاکس به صدها theme مختلف.
7. اولین تجربه از اینکه واقعا انحصار گرایی خوب نیست و مایکروسافت الزاما بهترین برنامه ها را تولید نمی کند.
من تنها در یک مورد متوجه برتری اینترنت اکسپلورر به فایرفاکس شدم و آن هم به دلیل انحصارگرایی مایکروسافت بوده است. اگر در ویندوز از فایرفاکس استفاده کنید نمایش گرافیکی صفحات بخصوص فونتها اندکی از اینترنت اکسپلورر ضعیف تر است زیرا فایرفاکس این امکان را نداشته تا از زیر و بم های گرافیک ویندوز استفاده نماید!
امیدوارم پس از خواندن این مطلب اگر باز هم به برتری اینترنت اکسپلورر مطمئن هستید، حداقل یک بار فایرفاکس را امتحان کنید. برای دانلود میتوانید از این آدرس استفاده کنید.

Labels: ,