مخلوج

کپی کردن مطالب این وبلاگ بدون لینک به اصل مطلب را به شدت محکوم می‌نمایم


3. خوشمزه (delicious)

دوست دارید وقتی در محلهای مختلف با اینترنت کار میکنید لیستی از سایتهای مورد علاقه خودتان همیشه در اختیارتان باشد؟ منظورم در محل کار، مسافرت، خانه دوستان و...
دوست دارید سایتهایی که برایتان جالب است را از دست ندهید و بعدا افسوس نخورید که کاش جایی آدرسش را نوشته بودم؟
موافق هستید که نگهداری لیستی از آدرس سایتها کار آسانی نیست؟
اگر پاسخ همه سوالها مثبت است بقیه این مطلب را بخوانید.

یکی از ابزارهای مهم کار در اینترنت که بسیاری از آن غافل هستند و کمتر از آن استفاده میکنند bookmarkها هستند. به نظر من دلیل این استفاده کم شخص آقای بیل گیتس است. میخواهم ابزاری را به شما معرفی کنم که تمامی این کارها را به سادگی امکان پذیر ساخته است. اگر از فایرفاکس (لینک مطلب قبلی) استفاده کنید کار با این ابزار دوچندان ساده تر خواهد شد.
بوکمارک
سایت خوشمزه (del.icio.us) به راحتی امکان نگهداری سایتهای مورد علاقه تان و دسترسی آسان به آنها از هر کامپیوتر (منزل، کافی نت،...) و از همه مهمتر به اشتراک گذاشتن آنها با دوستان و آشنایان را فراهم میکند. امتحانش مجانی و بی دردسر است:
به این آدرس بروید: https://secure.del.icio.us/register
مشخصاتی که درخواست کرده است را وارد کنید. (کلمه عبورش باید شامل حروف و اعداد باشد) تمام. از این به بعد با رفتن به این آدرس http://del.icio.us/makhlooj به بوکمارک‌هایتان دسترسی دارید. به جای مخلوج باید نام کاربری خود را وارد کنید.
برای افزودن بوکمارک جدید از منوی بالای صفحه post را انتخاب کنید. آدرس سایت را نوشته و save را انتخاب کنید. در صفحه بعد یک توضیح هم باید برای آن سایت بنویسید که به عنوان نام آن بوکمارک در نظر گرفته خواهد شد.

من در لیست بوکمارک‌هایم فعلا دو سایت را بوکمارک کرده‌ام. یکی همین وبلاگ و دیگری یک وبلاگ جالب عکس.
اگر از فایرفاکس استفاده میکنید میتوانید از این آدرس نوارابزاری برای خوشمزه دانلود کنید که کار با آنرا صدچندان آسان میکند. استفاده از فایرفاکس را مجددا توصیه میکنم. از همه ویژگیهای مفید آن کار کردن با delicious مفیدتر است. اگر هم اصرار دارید که از اینترنت اکسپلورر استفاده کنید، ایرادی ندارد، از این صفحه استفاده کنید تا آسانتر بتوانید با بوکمارکهایتان کار کنید.

از همین امروز شروع کنید. ضمانت میکنم مشتری دائمی آن شوید، از هر قشر و با هر میزان کاربرد از اینترنت که باشید نمیتوانید از استفاده از چنین ابزار پرسودی صرف نظر کنید. فراموش نکنید که از tagها استفاده کنید. کاربرد اصلی آنها در گروه بندی سایتها بر حسب موضوعات آنهاست. برای هر کدام از بوکمارکها حداقل یک و حداکثر 4 تا 5 تگ انتخاب کنید.

* چرا بیل گیتس مقصر است؟
در اینترنت اکسپلورر منویی با نام favorite تعبیه شده که هدف آن همین کاری است که شرح دادم. ولی طراحی آن باعث کاربرد کم آن شده است. این منو هنگامی که از چند کامپیوتر استفاده میکنید (منزل، محل کار،...) هیچ استفاده ای ندارد زیرا صرفا روی یک کامپیوتر ذخیره شده است. یا وقتی که سیستم عامل خود را دوباره نصب میکنید اگر فراموش کنید که فولدر مربوط به آنرا در جایی ذخیره کنید همه اطلاعاتتان بر باد خواهد رفت. و اشکالات دیگری که کاربران را از هرچه بوکمارک و... بوده بیزار کرده است.

* اگر سوالی داشتید حتما بپرسید تا کمکتان کنم.

Labels: ,