مخلوج

کپی کردن مطالب این وبلاگ بدون لینک به اصل مطلب را به شدت محکوم می‌نمایم

خیلی وقت است که هر وقت میخواهم چیزی بخرم حتما سری به سایت آمازون زده و بعد تصمیم می‌گرفتم که کدام مارک و مدل را خریداری کنم. معمولا هم از نتیجه کار راضی بودم. این قضیه در ایران فقط به این بررسی‌ها ختم می‌شد ولی از وقتی که امکان خرید از آمازون را هم پیدا کردم وضعیت خیلی بهتر شده است.

آمازون در سال 1995 توسط جف بزوس تاسیس شد. من همیشه فکر می‌کردم دلیل انتخاب نام «آمازون» فروش انواع و اقسام جنس در این سایت یا چیزی مشابه این است. اما دلیل انتخاب این نام این بوده که در آن زمان یاهو نتایج جستجویش را بر اساس حروف الفبا مرتب می‌نموده و با این انتخاب «آمازون» در نتایج اول جستجوها قرار می‌گرفته است. آمازون در ابتدا تنها به فروش کتاب به صورت آنلاین مبادرت ورزیده و کم‌کم اقلام الکترونیکی، لوازم منزل و حتی موارد خوراکی را به سبد فروش خود اضافه کرده است.


چرا آمازون را دوست دارم؟
اجناس را از همه جا ارزان‌تر می‌فروشد (یک دلیل آن مجازی بودنش است و حذف هزینه‌ها) و معمولا تخفیف‌های خوبی هم می‌دهد. تقریبا اکثر نظرات بدون غرض ورزی و توسط کاربران واقعی نوشته شده‌اند و ملاک خوبی برای ارزیابی کالاها هستند و خواندن نظرات مثبت و نظرات منفی امکان مقایسه بهتری را می‌دهد. از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می‌شود و به ندرت چیزی را جستجو کرده‌ام و نیافته‌ام. از همه مهمتر سرویس‌دهی بدون مشکل و همیشگی‌شان است، با دو سه کلیک سفارش می‌دهی و بدون دریافت هزینه‌ای چند روز بعد درب منزلت تحویل می‌گیری!
و چیزی که باعث شد من این قصه‌ها را بنویسم! تقریبا یک ماه پیش یک تلویزیون از طریق سایت خریدم. چند روز پیش دیدم قیمت آن 50 پوند ارزان‌تر شده. با کمی تحقیق متوجه شدم اگر بعد از خریدتان تخفیفی روی اجناس بدهند (تا مدت معینی) به شمایی که قبلا آن جنس را خریداری کرده‌اید هم تعلق می‌گیرد و با یک ایمیل 50پوند را به حسابم برگردادند!
واقعا فکر می‌کنید 100سال دیگر در ایران هم بشود چنین کاری کرد؟ انشا...!

پاورقی: بزوس در سال 2006 هفتادمین فرد ثروتمند آمریکا بوده است (forbes) و چند ماه پیش هم با افزایش یکباره سهام آمازون به میزان ٪40 در عرض دو روز 1.8 میلیارد دلار ثروتمندتر شد!!! دوست دارید شما هم یک آمازون داشته باشید؟

Labels:

1 Comments:
Blogger Unknown said...
سلام
از خواند مطلب شما راجع به شرکت آمازون بسیار لذت بردم. من اطلاعاتی راجع به محصول جدید شرکت آمازون که یک دستگاه کتابخوان دیجیتالی است می خواهم. می توانید در این زمینه به من کمکی بکنید
آدرس میلم را برای شما می نویسم تا در صورت تمایل با من تماس بگیرید
fatemeh24594@gmail.com