مخلوج

کپی کردن مطالب این وبلاگ بدون لینک به اصل مطلب را به شدت محکوم می‌نمایم

Sunday 22 July 2007
حتما شما هم گاه و بیگاه از این ایمیلهای برنده شدن در لاتاری دریافت کرده‌اید. جالب اینکه دوبار هم نامه برنده شدن در لاتاری برایمان پست کرده‌اند و قسمت خنده‌دار قضیه این بود که هر دو بار از یک نشانی و با یک فرمت ارسال شده بود. من دقیقا نمی‌دانم شیوه کاری اینگونه کلاه‌برداری چیست و این بار برای اینکه ببینم در فکر فرستندگان این نامه چه میگذرد جواب ایمیلشان را دادم و اظهار خوشحالی و اینکه چه باید کنم تا ۱.۰۰۰.۰۰۰یورو را دریافت کنم. خدا را چه دیدید، شاید راست از آب درآمد!
متن ایمیل و نکاتی که بد نیست بدانید را در ادامه آورده‌ام:


From: viro janssens [mrsvirojanssens9@hotmail.com]
To:
Subject: RF(4226119).

You Won Ref Number (4226119).
BELGISH LOTTO AGENCY
CLAIM PROCESSING OFFICE:
RUE BELLIARD 25-33 1040 BRUSSELS,BELGIUM. www.belgische-lotto.com
WINNING NUMBER:2-12-18-19-35-38-23

This is to notify you that your Email Address attached to a Ticket
Number(106012) has won an Award Sum of 1,000,000.00 Euros
(ONE MILLION EUROS)
In an Email Sweepstakes program held on the 18th of July 2007,
and was release today the 19th of july 2007.
Do contact the Details below for the Claim
BELGISHE LOTTERIJ AGENCY
MR :George Eric Walter
Tel:+32-487-850-945.

Contact Email:blgisheuagents@yahoo.de OR emaillotohouse@aim.com
WINNING INFORMATIONS
Ref Nnumber (4226119),Serial Number 176087, lucky Numbers12426765,
Batch Number EU75011
Congratulations!
SINCERLY YOURS,
Mrs.Viro Janssens.
THE PROMOTIONAL CO-ORDINATOR.
Contact Email :blgisheuagents@yahoo.de OR emaillotohouse@aim.com
Remember all winning must be claimed not later than 26th JULY 2007.


و اما نکات این ایمیل:
۱. قسمت to خالی است و به نظر می‌رسد ایمیل فقط برای من فرستاده نشده است.
۲. در هیچ جای این نامه اسمی از من برده نشده و حتی آدرس ایمیل‌ام را هم ننوشته‌اند.
۳. آدرس شرکت در یک محل BELGISH LOTTO AGENCY و در جای دیگر BELGISHE LOTTERIJ AGENCY نوشته شده.
۴. ایمیلی که به عنوان آدرس ارتباطی ذکر شده مربوط به یاهو است و قاعدتا شرکتی که قرار است یک میلیون یورو به من پرداخت کند حتما آنقدر پول دارد که آدرس ایمیلی با دامنه خودش داشته باشد.
۵. فرستنده با زیرکی آدرس سایتی به زبان غیرانگلیسی را ذکر کرده که گمان می‌کنم واقعا سایت یک شرکت لاتاری در بلژیک است!
و چندین نکته ریز و درشت دیگر. به هرحال من پاسخ ایمیل را داده‌ام و منتظر جوابشان هستم ببینیم دنیا دست کیست!؟

Labels: ,

1 Comments:
Blogger مخلوج said...
اگر مشتاقید بدانید چه شد بدانید که هیچ نشد. نه جوابی، نه زنگی، نه تلفنی! حتما اینجا را خوانده‌اند و فهمیده‌اند داستان از چه قرار است!؟!